Ekonomi

Çin, AB’yi planlanan elektrikli araç tarifelerini yeniden düşünmeye çağırıyor

Çin, Avrupa Birliği’nin Çin elektrikli araçlarına (EV) yönelik planlanan gümrük vergilerini ciddi bir şekilde yeniden gözden geçirmesini umduğunu ifade ederek bu hamlenin yanlış yönde atılmış bir adım olduğunu öne sürdü. Devlet destekli Xinhua haber kuruluşunda yer alan yorum, Avrupa Komisyonu’nun Temmuz ayından itibaren ithal Çin elektrikli otomobillerine %38.1’e varan ek vergiler uygulayacağını açıklamasının ardından geldi.

Çin hükümeti, tarifelere karşılık olarak kendi çıkarlarını korumak için harekete geçeceğini belirtti. Xinhua’nın yorumunda, Çin ve AB arasındaki işbirliğinin karşılıklı ekonomik faydalarına dikkat çekilerek, Çin’in elektrikli araç sektöründeki güçlü yanlarından yararlanmanın AB için sağlayabileceği avantajlar vurgulandı.

Avrupa Komisyonu’nun yaklaşan tarifeleri BYD (SZ:002594) için %17.4 ile SAIC Motor Corp Ltd için %38.1 arasında değişmekte olup, standart %10 otomobil vergisine ek olarak uygulanacaktır. Bu karar, ABD’nin Çinli elektrikli araçlara uygulanan vergileri %100’e çıkarma niyetini açıklamasından kısa bir süre sonra geldi.

AB’nin bu hamlesi, daha düşük maliyetli Çinli elektrikli araçların Avrupalı otomobil üreticilerine akın etmesinin yarattığı zorluğa bir yanıt olarak görülüyor. Avrupa otomobil endüstrisinde gümrük vergilerine destek olmamasına rağmen, Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, Avrupa pazarının sübvansiyonlu Çin EV’leri tarafından boğulmasını önlemek için önlem alınması gerektiğini vurguladı.

AB ile Çin arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerin çok önemli bir noktada olduğunu belirten Xinhua, AB’nin stratejik ve uzun vadeli bir vizyon sergilemesinin önemini vurguladı. Yorumda ayrıca, her iki tarafın da uygun bir çözüm bulmak ve tarife uygulamasının en ciddi sonuçlarını önlemek için istişarelerde bulunmaları için hala bir fırsat olduğu öne sürüldü.

Avrupa Komisyonu’nun tutumunda Alman otomobil üreticilerinin Çin pazarına olan bağımlılığının yanı sıra Avrupalı otomobil firmalarının kendi Çin malı araçlarını ithal etmeleri de etkili olmuştur. Bu durum, küresel otomobil endüstrisindeki karmaşık karşılıklı bağımlılıkları ve ticari ilişkilerin hassas dengesini vurgulamaktadır.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

kuluajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu